Jani Vaskolasta Spartan naisten päävalmentaja

10.6.2015

Dickenin päättyneellä kaudella Suomen mestariksi valmentanut ja juuri vuoden valmentajaksi valittu Jani Vaskola jatkaa valmentamista naisten SM-sarjassa. Vaskola ottaa vastuun kaudella 2015–2016 Spartan naisten joukkueesta.

”Päätös Spartan peräsimeen astumisesta oli helppo. Spartassa on urheilullinen, kehittymishaluinen sekä voitonnälkäinen joukkue yhdistettynä innostuneeseen sekä ammattimaiseen taustaorganisaatioon. Joukkue oli viime kaudella hyvässä kehityssuunnassa ja omaa valmentajan näkökulmasta todella hyvää pelaajapotentiaalia suomalaisen käsipallon kehittämiseen”, sanoo Vaskola, joka edellisen kerran valmensi Spartan naiset Suomen mestaruuteen vuonna 2011. ”Joukkueessa on hyvä sekoitus tuttuja kokeneita pelaajia edellisestä mestaruusjoukkueesta sekä nuoria lupavia tulevaisuuden pelaajia. Uskon, että tämä on loistava yhdistelmä palauttamaan Spartan mitalikantaan jo tulevalla kaudella.”

Viimeisen kuuden vuoden aikana Vaskola on saavuttanut kolme mestaruutta kolmessa eri seurassa. Vuoden valmentajaksi hänet on valittu kolme kertaa.  Spartassa ollaan tyytyväisiä, että joukkue saa kokeneen ja kunnianhimoisen valmentajan.

”Jani on osalle tuttu, osalle tuntemattomampi valmentaja, jonka kokemus ja vahvuudet luovat erinomaisen mahdollisuuden joukkueen motivoituneille pelaajille jatkaa viime kaudella aloitettua projektia kehittyä edelleen sekä yksilöinä että joukkueena”, sanoo Spartan kapteeni Raita Heiskanen. ”Jani vaatii pelaajilta paljon, mutta antaa myös takaisin omalla panoksellaan. Koko joukkue on innolla lähdössä tekemään töitä ensi kautta varten.”

Myös Spartan naisten joukkueenjohtaja Esa Korhonen on erittäin tyytyväinen, että Sparta sai valmentajan, joka jatkaa työtä kohti edelliskaudella asetettuja tavoitteita. ”Ensi kauden tavoitteemme on paikka loppupeleissä sekä mitalisija. Tästä eteenpäin tavoittelemme Suomen mestaruutta kaudella 2017–2018.”

”Jani on valmentaja, jonka meriitit tunnetaan. Halusimme palkata seuraamme vain ja ainoastaan valmentajan, joka voi johdattaa meidät kohti tavoitettamme. Olemme erittäin iloisia, että saamme Janin joukkoomme.”

Lisätietoja: Esa Korhonen, puh. 040 540 5116, esa.korhonen(at)eu.omron.com