Sparta IF

Sparta IF on helsinkiläinen käsipalloseura, joka on perustettu vuonna 1955. Seurassamme pelaa tällä hetkellä suomen- ja ruotsinkielisiä junioreita. Junioripelaajamme asuvat ympäri Suur-Helsinkiä, mutta monet heistä tulevat Meilahti-Haaga-Maunula-akselilta.

Tervetuloa tutustumaan ja pelaamaan Spartaan!

Tietoa Spartan joukkueista ja joukkueenjohtajien yhteystiedot löytyvät kohdasta Joukkueet

Mikäli olet kiinnostunut tulemaan mukaan kokeilemaan käsipalloa, ota yhteyttä, joko suoraan joukkueenjohtajiin tai palautelomakkeella Ota yhteyttä/Contact us -välilehdellä.

Välkommen till Sparta IFs websidor. Om du är intresserad av handboll, vänligen kontakta direkt lagledarna eller skicka oss meddeland i Ota yhteyttä/Contact us.

Welcome to Sparta IF's website. You are most welcome to try handball, contact either team leaders or send us feedback in Ota yhteyttä/Contact us.

Lyhyt historiikki

Sparta IF perustettiin vuonna 1955 urheilun yleisseuraksi. Pian perustamisen jälkeen pääurheilulajeiksi tulivat pallopelit. Nykyään seura on yksi maamme maineikkaimmista käsipallon erikoisseuroista. Sparta hallitsi 1970-luvulla miesten mestaruussarjaa. 2000-luvun alkupuolella seura keskittyi ainoastaan nais- ja tyttökäsipalloon. Naisten parhaat vuodet ajoittuivat 1990-luvun loppuun ja  2000-luvun alkuun, jolloin Spartan naiset voittivat seitsemän Suomen mestaruutta ja kahdeksan Suomen Cup -mestaruutta peräkkäin. Viimeisin SM-mestaruus on kaudelta 2010-11.

Tarkoituksenamme on antaa pelaajille unohtumattomia kokemuksia vähemmän tunnetun, mutta hienon pelin parissa. Nuorimpiin ikäluokkiin pyrimme kouluttamaan omista vanhemmista pelaajistamme valmentajia, jotka tuntevat lajin omakohtaisesti ja tulevat hyvin toimeen nuorten kanssa. Iän ja vaatimustason karttuessa vastuun ottavat kokeneet ja koulutetut valmentajat. Kaikki joukkueemme osallistuvat kauden aikana useisiin koti- ja ulkomaisiin turnauksiin.

Spartapäivä 2018