Naiset SM -Damer FM

Sparta IF vetäytyy naisten SM-sarjasta sekä Suomen cupista

Vielä heinäkuussa meillä oli kokonainen joukkue, jolla olisi realistisesti voitu tulevalla kaudella voittaa SM-mitali, joten tämä on kova tietysti isku seuralle ja sen juniorityölle. Ensin avauskokoonpanon pelaajista 5 siirtyi naapuriseuraan, yksi lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja nyt elokuun lopussa useampi juniori-ikäinen pelaaja on ilmoittanut haluavansa siirtyä muualle pelaamaan. Toki olisimme voineet estää pelaajia siirtymästä näin myöhään syksyllä, mutta koska kyse on nuorista amatööripelaajista, niin Sparta ei urheiluhengessä halua heitä estää siirtymästä vuoden karanteenin uhalla. Spartalla on yhteistyösopimus naisten 1. divisioonassa pelaavan Hellaksen kanssa, joten kaikille halukkaille Spartan pelaajille löytyy joukkue jossa pelata.

Olemme seurana erittäin pahoillamme tästä tilanteesta ja työ uuden edustusjoukkueen kokoamiseksi taustavoimineen aloitetaan välittömästi. Meillä on useita lupaavia junioreita ja hyvä käsipallokoulu, joista voimme onneksi pidemmällä tähtäimellä kasvattaa joukkueen uudelleen naisten korkeimmalle sarjatasolle. Seurajohto haluaa myös kiittää naisten joukkueen parissa keväällä ja kesällä hartiavoimin töitä tehneitä henkilöitä, erityisesti valmentaja Göran Eklundia, kaikesta siitä työstä, jota joukkueen ja seuran eteen tehtiin elokuun loppuun asti.